بعد از ژل لب آنتی بیوتیک بخوریم؟

مصرف آنتی بیوتیک بعد از تزریق ژل

مصرف آنتی بیوتیک بعد از تزریق ژل به درمان و از بین بردن عفونت کمک زیادی می‌کند. تزریق ژل در نواحی مختلف صورت برای حجم دهی و بهبود ظاهر آن ناحیه استفاده می‌شود. ژل‌ها از ترکیبات مختلفی تشکیل می‌شوند و می‌توانند با وجود حجم دهی به ناحیه موردنظر، باعث ایجاد درد در ناحیه تزریق و حتی ایجاد عفونت بعد از آن شوند. به همین دلیل است که بسیاری از پزشکان در صورت مشاهده این عوارض توصیه می‌کنند که بعد از تزریق از آنتی بیوتیک استفاده کنید. آنتی بیوتیک­ می‌­تواند با اثرگذاری روی عفونت پس از تزریق ژل از گسترش آن به سایر نواحی جلوگیری کند.

تاثیر آنتی بیوتیک ها بر روند بهبودی بعد از تزریق ژل

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که با دریافت آنتی بیوتیک ها روند بهبودی ناشی از تزریق ژل در آن‌ها مختل شده و حتی بر تزریق ژل نیز تاثیر بگذارد. زمانی شما مجبور به استفاده از آنتی بیوتیک می‌شوید که در این ناحیه عفونت به وجود بیاید یا بعد از تزریق دچار درد زیادی شوید. آنتی بیوتیک ها می‌توانند با عفونت باکتریایی مبارزه کرده و آن را از بین ببرند. پس می‌توان نتیجه گرفت که روی تزریق ژل هیچ تاثیری نگذاشته و با تکمیل دوره درمان می‌توانید تمامی مشکلات ناشی از تزریق ژل را برطرف کنید.

آنتی بیوتیک بعد از ژل لب

انواع آنتی بیوتیک های مناسب برای مصرف بعد از تزریق ژل

قبل از مصرف خودسرانه هر گونه دارو و آنتی بیوتیک باید با پزشک در این باره مشورت کنید. اگر پزشک صلاح ببیند برای شما آمنتی بیوتیک مناسب را تجویز می‌کند. با توجه به این که آنتی بیوتیک ها متنوع هستند، برخی از آن‌ها می‌توانند روی روند بهبودی پس از تزریق ژل تاثیر بگذارند. پس بهتر است با توصیه پزشک نسبت به مصرف آن‌ها اقدام کنید. بعد از ایجاد عفونت در تزریق ژل می‌توانید از آنتی بیوتیک سفالکسین و کلیندامایسین استفاده کنید.

گاهی اوقات برای جلوگیری از بروز عفونت نیز تا چند روز پس از تزریق ژل آنتی بیوتیک تجویز می‌شود. اگر این دارو تاثیرگذار نبوده و عفونت به وجود بیاید پزشک یک داروی قوی‌تر برای شما تجویز خواهد کرد. آمپول‌های آنتی بیوتیکی نیز وجود دارند که زمانی برای شما تزریق می‌شوند که عفونت احتمال گسترش زیادی داشته باشد. بیشترین عفونتی که پس از تزریق ژل به وجود می‌آید عفونت باکتریایی است، اما احتمال بروز عفونت‌های ویروسی و قارچی نیز وجود دارد. پس پزشک در ابتدا شما را معاینه کرده و سپس با توجه به نوع عفونت آنتی بیوتیک مناسب را تجویز می‌کند.

عوارض جانبی مصرف آنتی بیوتیک بعد از تزریق ژل

بعد از خوردن آنتی بیوتیک پس از تزریق ژل ممکن است با عوارضی مواجه شوید که به شرح زیر هستند:

مشکلات گوارشی

برخی از آنتی بیوتیک ها بسیار قوی هستند و می‌توانند بر سیستم گوارشی شما تاثیر بگذارند. تهوع، اسهال و استفراغ از عوارض ناشی از مصرف آنتی بیوتیک ها به حساب می‌آید. اگر مشکلات گوارشی شما به قدری شدید است که در زندگی روزمره شما اختلال ایجاد می‌کند، بهتر است مصرف آن را قطع کرده و سریعا به پزشک اطلاع دهید.

آلرژی و حساسیت

همه آنتی بیوتیک ها برای همه افراد مناسب نیستند. ممکن است با مصرف برخی از آنتی بیوتیک ها دچار خارش پوست، قرمزی  و حتی تورم در پوست شود. اگر این علائم را مشاهده کردید، بهتر است به پزشک اطلاع دهید تا نسبت به تعویض آنتی بیوتیک اقدام کند.

احساس خستگی و سردرد

احساس خواب آلودگی و سردرد شدید با استفاده از برخی آنتی بیوتیک ها ایجاد می‌شود. برخی افراد با این علائم مواجه می‌شوند. پس بهتر است بعد از مصرف آنتی بیوتیک از رانندگی خودداری کنید و به استراحت بپردازید.

علت ایجاد عفونت پس از تزریق ژل چیست؟

با این که تزریق ژل مزایای زیادی دارد، اما از عوارض ناشی از آن می‌توان به ایجاد عفونت اشاره کرد. اگر تزریق ژل به درستی انجام نشود و پزشک از مهارت کافی برخوردار نباشد، به بافت ناحیه مورد نظر آسیب رسانده و زمینه ای برای بروز عفونت فراهم می‌کند. همچنین خود تزریق در پوست با خراشیدن ناحیه مدنظر زمینه را برای ورود میکروب‌های مختلف به پوست فراهم می‌کند. همچنین ممکن است در اثر تغییرات دمایی و فشار ترشحات عفونی به وجود بیایند که اگر از آن‌ها مراقبت صحیح نشود منجر به ایجاد عفونت می‌شوند.

چه کسانی نباید بعد از تزریق ژل آنتی بیوتیک مصرف کنند؟

اگر جز افرادی هستید که از گیاه خار مریم، ایبوبروفن، آسپرین و نوپرین استفاده می‌کنید، نباید پس از تزریق ژل از آنتی بیوتیک استفاده کنید. این داروها می‌توانند تا پنج روز پس از تزریق ژل باعث ایجاد کبودی یا افزاش خطر خونریزی شوند. برخی از آنتی بیوتیک ها ممکن  است با سایر داروهای مصرفی شما تداخل داشته باشند. پس بهتر است از مصرف آن‌ها خودداری کنید. پس از تزریق ژل پزشک به شما توصیه می‌کند که تا یک هفته از مصرف داروهای رقیق کننده خون، مکمل‌های گیاهی و سرکوب کننده‌های سیستم ایمنی خودداری نمایید.

تداخلات دارویی آنتی بیوتیک ها با سایر داروها بعد از تزریق ژل

آنتی‌بیوتیک‌ها علاوه بر مزایایی که دارند، ممکن است با برخی داروها ایجاد تداخل دارویی کنند. مکمل‌های آهن و کلسیم از جمله این داروها محسوب می‌شوند. بهتر است در صورت مصرف این مکمل‌ها با  پزشک در میان بگذارید تا آنتی بیوتیک بهتری بدون تداخل برای شما تجویز کند. علت این امر این است که آنتی بیوتیک در جذب آهن و کلسیم اختلال ایجاد می‌کند. حتی گاهی اوقات ممکن است برخی از آنتی بیوتیک ها نیز با یکدیگر تداخل داشته باشند. اگر نسبت به ایجاد عفونت مشکوک نیستید، می‌توانید از آنتی بیوتیک استفاده نکنید، اما به محض مشاهده علائم آن باید استفاده از آن را تحت نظر پزشک شروع کنید. آنتی بیوتیک ها به بهبود سریع عفونت کرده و باعث می‌شوند که نتایج تزریق ژل دچار مشکل نشود.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *